Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019

ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ Ν. ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ) Η ΨΥΧΙΚΗ ΖΩΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΩΣ ΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ (ΠΡΟΓΕΝΝΗΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΒΡΕΦΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ) (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ) Η ΨΥΧΙΚΗ ΖΩΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΩΣ ΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ (ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ) (ΤΡΙΤΟΣ ΤΟΜΟΣ) Η ΨΥΧΙΚΗ ΖΩΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΩΣ ΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ (ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ) (ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΤΟΜΟΣ) Η ΨΥΧΙΚΗ ΖΩΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΩΣ ΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ (ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ)








ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)

Η ΨΥΧΙΚΗ ΖΩΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΩΣ ΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ (ΠΡΟΓΕΝΝΗΤΙΚΗ 

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΒΡΕΦΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ Ν. ΙΩΑΝΝΗΣ

Τιμή Έκδοσης €15.98

Παρουσίαση

Το έργο περιγράφει και ερμηνεύει τις αλλαγές που συμβαίνουν στην ψυχική ζωή του νέου ατόμου, από τη σύλληψη ως το 20ό έτος.
Καλύπτει όλες τις περιόδους της ανθρώπινης ανάπτυξης (ενδομητρική, βρεφική, παιδική, εφηβική) και όλους τους τομείς της ανθρώπινης προσωπικότητας (σωματικό, κινητικό, αισθητηριακό, νοητικό, γλωσσικό, συναισθηματικό, κοινωνικό).
Απευθύνεται τόσο στους σπουδαστές που παρακολουθούν μαθήματα εφαρμοσμένης ψυχολογίας όσο και στο ευρύτερο κοινό, και κυρίως στους ενηλίκους που είναι επιφορτισμένοι με την αγωγή και την καθοδήγηση του παιδιού (γονείς, εκπαιδευτικοί, κοινωνικοί λειτουργοί) και στους ίδιους τους νέους -εφήβους και μετεφήβους- οι οποίοι ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τις αναπτυξιακές αλλαγές που έχουν συντελεστεί και συντελούνται στο βιοσωματικό και ψυχοπνευματικό τους Εαυτό και να αποκτήσουν μια βαθύτερη αυτογνωσία.
Αποτελείται από τέσσερις (4) τόμους.
Ο 1ος τόμος εξετάζει την ενδομητρική περίοδο και τη βρεφική ηλικία, ο 2ος τόμος την προσχολική ηλικία, ο 3ος τόμος τη σχολική ηλικία, και ο 4ος τόμος την εφηβική ηλικία. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Περιεχόμενα

ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΜΕΡΟΣ Ι: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
1. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Το αντικείμενο της εξελικτικής ψυχολογίας
Ιστορική αναδρομή
Αντιλήψεις των ενηλίκων για τη φύση του παιδιού
Παλιότερες προσπάθειες για τη μελέτη του παιδιού
Γενικές αρχές που διέπουν την ανάπτυξη
Παράγοντες της ανάπτυξης: Ωρίμαση - Μάθηση
Η φύση της αλληλεπίδρασης ανάμεσα στην ωρίμαση και στη μάθηση
Κρίσιμες περίοδοι - Μαθησιακή ετοιμότητα
Μέθοδοι έρευνας της εξελικτικής ψυχολογίας
Περίοδοι ανάπτυξης
Ανακεφαλαίωση
2. ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Εισαγωγή
Περιγραφική - γενετική κατεύθυνση
Συμπεριφοριστική κατεύθυνση
Κλασική εξαρτημένη μάθηση
Συντελεστική μάθηση
Κοινωνική μάθηση
Ψυχαναλυτική κατεύθυνση
Ψυχαναλυτική θεωρία του Freud
Ατομική ψυχολογία του Adler
Βιοκοινωνική θεωρία του Erikson
Γνωστική - γενετική κατεύθυνση
Κοινωνικο-πολιτισμική κατεύθυνση
Εξελικτικά επιτεύγματα
Συγκριτική θεώρηση των σύγχρονων θεωρητικών κατευθύνσεων
Ανακεφαλαίωση
ΜΕΡΟΣ II: ΠΡΟΓΕΝΝΗΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ: ΣΥΛΛΗΨΗ-ΚΥΗΣΗ-ΤΟΚΕΤΟΣ
ΠΡΟΓΕΝΝΗΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ: ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
3. ΣΥΛΛΗΨΗ: Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
Γεννητικά κύτταρα - Γονιμοποίηση
Φορείς της κληρονομικότητας: Χρωμοσώματα
Γενετικές έρευνες στον άνθρωπο
Τι καθορίζεται κατά τη σύλληψη
Μεταβίβαση των κληρονομικών καταβολών
Καθορισμός του φύλου
Καθορισμός του αριθμού των κυημάτων
Ανωμαλίες κατά τη σύλληψη
Γενετική καθοδήγηση - Προγεννητική διάγνωση
Ανακεφαλαίωση
4. ΕΝΔΟΜΗΤΡΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΓΕΝΝΗΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
Φάσεις ανάπτυξης του εμβρύου
Η συμπεριφορά του εμβρύου
Κίνδυνοι κατά την κύηση
Η μετάβαση στο εξωμητρικό περιβάλλον: Τοκετός
Κίνδυνοι κατά τον τοκετό
Ψυχολογική σημασία της γέννησης
Οι μέλλοντες γονείς: Οι αντιδράσεις τους στην εγκυμοσύνη και στον ερχομό του παιδιού
Ψυχολογικές αντιδράσεις της μητέρας
Ψυχολογικές αντιδράσεις του πατέρα
Ανακεφαλαίωση
ΜΕΡΟΣ III: ΒΡΕΦΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΒΡΕΦΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
5. ΒΙΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΒΡΕΦΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Αλλαγές στις διαστάσεις του σώματος
Βιολογικές ανάγκες του βρέφους
Ύπνος
Πείνα και δίψα
Κινητική ανάπτυξη
Αντανακλαστικές κινήσεις
Φυλογενετικές κινητικές δεξιότητες
Βάδιση
Συντονισμός χεριού-ματιού
Έλεγχος σφιγκτήρων
Ανακεφαλαίωση
6. ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΒΡΕΦΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Αισθητηριακή ανάπτυξη κατά τη βρεφική ηλικία
Λειτουργία των αισθητηρίων οργάνων
Αντίληψη του χώρου
Προτιμώμενα ερεθίσματα
Νοητική ανάπτυξη κατά τη βρεφική ηλικία
Αισθησιοκινητική περίοδος
Τα έξι στάδια της αισθησιοκινητικής περιόδου
Η μονιμότητα του αντικειμένου
Αξιολόγηση της νοημοσύνης του βρέφους
Αξιοπιστία και εγκυρότητα των κλιμάκων νοημοσύνης για βρέφη
Γλωσσική ανάπτυξη κατά τη βρεφική ηλικία
Στάδια γλωσσικής ανάπτυξης του βρέφους
Άναρθρες φωνές - Κλάμα
Βάβισμα - Ψελλίσματα
Ιδιόρρυθμες λέξεις
Μεμονωμένες λέξεις - Συγκριτικός λόγος
Ελλειπτικές προτάσεις - Τηλεγραφικός λόγος
Αντίληψη των γλωσσικών φθόγγων
Θεωρίες για τη γλωσσική ανάπτυξη
Ο ρόλος των πρώτων εμπειριών στη γνωστική ανάπτυξη
Τα υλικά ερεθίσματα και η γνωστική ανάπτυξη
Οι διαπροσωπικές σχέσεις και η γνωστική ανάπτυξη
Ανακεφαλαίωση
7. ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΒΡΕΦΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Εισαγωγή
Πορεία διαφοροποίησης των συναισθηματικών αντιδράσεων
Προσκόλληση του παιδιού στα πρόσωπα
Έννοια και πορεία ανάπτυξης της προσκόλλησης
Άγχος προς τα ξένα πρόσωπα
Άγχος του αποχωρισμού
Θεωρίες για την προσκόλληση
Παράγοντες που διευκολύνουν την ανάπτυξη της προσκόλλησης
Χαρακτηριστικά του παιδιού και προσκόλληση
Συμπεριφορά των προσώπων και προσκόλληση
Απόκτηση βασικής εμπιστοσύνης ή δυσπιστίας
Ανακεφαλαίωση
Λεπτομέρειες
ΕκδότηςΑΘΗΝΑ
Χρονολογία ΈκδοσηςΔεκέμβριος 1985
Αριθμός σελίδων222
Διαστάσεις24x17

Θέμα

ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ)

Η ΨΥΧΙΚΗ ΖΩΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΩΣ ΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ (ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ Ν. ΙΩΑΝΝΗΣ

Τιμή Έκδοσης €15.98

Παρουσίαση

Το έργο περιγράφει και ερμηνεύει τις αλλαγές που συμβαίνουν στην ψυχική ζωή του νέου ατόμου, από τη σύλληψη ως το 20ό έτος.
Καλύπτει όλες τις περιόδους της ανθρώπινης ανάπτυξης (ενδομητρική, βρεφική, παιδική, εφηβική) και όλους τους τομείς της ανθρώπινης προσωπικότητας (σωματικό, κινητικό, αισθητηριακό, νοητικό, γλωσσικό, συναισθηματικό, κοινωνικό).
Απευθύνεται τόσο στους σπουδαστές που παρακολουθούν μαθήματα εφαρμοσμένης ψυχολογίας όσο και στο ευρύτερο κοινό, και κυρίως στους ενηλίκους που είναι επιφορτισμένοι με την αγωγή και την καθοδήγηση του παιδιού (γονείς, εκπαιδευτικοί, κοινωνικοί λειτουργοί) και στους ίδιους τους νέους -εφήβους και μετεφήβους- οι οποίοι ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τις αναπτυξιακές αλλαγές που έχουν συντελεστεί και συντελούνται στο βιοσωματικό και ψυχοπνευματικό τους Εαυτό και να αποκτήσουν μια βαθύτερη αυτογνωσία.
Αποτελείται από τέσσερις (4) τόμους.
Ο 1ος τόμος εξετάζει την ενδομητρική περίοδο και τη βρεφική ηλικία, ο 2ος τόμος την προσχολική ηλικία, ο 3ος τόμος τη σχολική ηλικία, και ο 4ος τόμος την εφηβική ηλικία. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Περιεχόμενα

ΜΕΡΟΣ IV: ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
8. ΒΙΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Αλλαγές στις διαστάσεις του σώματος
Σωματοτυπία του νηπίου και προσωπικότητα
Ψυχοκινητική ανάπτυξη
Πλευρίωση
Γενικές κατευθύνσεις στην ψυχοκινητική ανάπτυξη
Παιδικές ασθένειες και ατυχήματα
Η κακοποίηση του παιδιού
Ανακεφαλαίωση
9. ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Νοητική ανάπτυξη του νηπίου: Η περίοδος της προσυλλογιστικής σκέψης
Τα χαρακτηριστικά της σκέψης του νηπίου
α) Το νήπιο χρησιμοποιεί προέννοιες
β) Οι συλλογισμοί του νηπίου είναι μεταγωγικοί
γ) Η σκέψη του νηπίου είναι εγωκεντρική
δ) Η σκέψη του νηπίου επικεντρώνεται σε ένα μόνο χαρακτηριστικό κάθε φορά
ε) Η σκέψη του νηπίου δεν έχει αναστρεψιμότητα
Διαισθητική σκέψη: Μια μεταβατική περίοδος
Σχηματισμός εννοιών
Ατομικές διαφορές ως προς τις έννοιες
Οριζόντια και κάθετη οργάνωση των εννοιών
Κατηγοριοποίηση
Διαστάσεις κατηγοριοποίησης
Η γλώσσα ως διάμεσο στο σχηματισμό εννοιών
Αξιολόγηση της νοημοσύνης του νηπίου: Ψυχομετρικά δεδομένα
Κλίμακες γενικής νοημοσύνης για νήπια
Καμπύλη ανάπτυξης της νοημοσύνης
Σταθερότητα του νοητικού πηλίκου
Ανάπτυξη της αντίληψης
Αντίληψη "όλου-μέρους"
Αντίληψη των γραμμάτων
Ατομικοί παράγοντες στην αντίληψη
Γλωσσική ανάπτυξη κατά τη νηπιακή ηλικία
Εγωκεντρικός λόγος - Κοινωνικοποιημένος λόγος
Γλώσσα και νόηση
Γλωσσικός έλεγχος της μάθησης
Περιβαλλοντικές επιδράσεις στη γνωστική ανάπτυξη
Ανακεφαλαίωση
10. ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Εισαγωγή
Τάση για αυτονομία και πρωτοβουλία
Αναπτυξιακή κρίση "αυτονομία ή αμφιβολία"
Αναπτυξιακή κρίση "πρωτοβουλία ή ενοχή"
Διαφοροποίηση του ρόλου του φύλου
Βιολογικός ρόλος του φύλου - Παιδικός ερωτισμός
Κοινωνικός ρόλος του φύλου
Ψυχολογικές διαδικασίες στη διαμόρφωση του ρόλου του φύλου
Σχέσεις με συνομηλίκους - Παιδικό παιγνίδι
Αναπτυξιακές τάσεις στις διαπροσωπικές σχέσεις
Ατομικές διαφορές στην κοινωνική συμπεριφορά
Θεωρίες για το παιδικό παγνίδι
Ανακεφαλαίωση
11. ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ - ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΦΟΒΟΙ
Παιδική επιθετικότητα
Είναι εγγενής ή επίκτητη η επιθετικότητα;
Η επιθετικότητα ως ενδογενής αντίδραση
Η επιθετικότητα ως αποτέλεσμα παρεμπόδισης εμπρόθετης ενέργειας
Η επιθετικότητα ως αποτέλεσμα ενίσχυσης και μίμησης προτύπων
Αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της επιθετικής συμπεριφοράς
Ποιοι γονείς έχουν επιθετικά παιδιά
Παιδικοί φόβοι
Υπάρχουν ενστικτώδεις φόβοι;
Τι φοβούνται τα παιδιά - Αναπτυξιακές τάσεις
Πώς δημιουργούνται οι παιδικοί φόβοι
Πώς να βοηθήσουμε το παιδί να αντιμετωπίσει τους φόβους του
Ανακεφαλαίωση
12. ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Εισαγωγικά σχόλια για τη μελέτη των επιδράσεων της οικογένειας
Λειτουργίες που επιτελεί η οικογένεια σε σχέση με το παιδί
Δυναμική αλληλεξάρτηση μεταξύ των μελών της οικογένειας
Μεθοδολογικές προσβάσεις στην έρευνα της οικογένειας
Ποια θέματα έχουν απασχολήσει τους μελετητές της οικογένειας
Η μελέτη του ρόλου του πατέρα
Ψυχοδυναμική της οικογένειας Ι: Κοινωνιολογικοί παράγοντες
Μέγεθος της οικογένειας
Σειρά γέννησης του παιδιού
Μορφωτικό - οικονομικό επίπεδο της οικογένειας
Ψυχοδυναμική της οικογένειας II: Ψυχολογικοί παράγοντες
Διαστάσεις της ψυχοδυναμικής της οικογένειας
Σχηματική παράσταση της ψυχοδυναμικής της οικογένειας
Στοργικοί γονείς - Απορριπτικοί γονείς
Διαλεκτικοί γονείς - Αυταρχικοί γονείς
Συνάφεια ανάμεσα στην ψυχοδυναμική της οικογένειας και στην προσωπικότητα του παιδιού
Ανακεφαλαίωση
Λεπτομέρειες
ΕκδότηςΑΘΗΝΑ
Χρονολογία ΈκδοσηςΔεκέμβριος 1985
Αριθμός σελίδων176
Διαστάσεις24x17

Θέμα







ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (ΤΡΙΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)

Η ΨΥΧΙΚΗ ΖΩΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΩΣ ΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ (ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ Ν. ΙΩΑΝΝΗΣ

Τιμή Έκδοσης €15.98

Παρουσίαση

Το έργο περιγράφει και ερμηνεύει τις αλλαγές που συμβαίνουν στην ψυχική ζωή του νέου ατόμου, από τη σύλληψη ως το 20ό έτος.
Καλύπτει όλες τις περιόδους της ανθρώπινης ανάπτυξης (ενδομητρική, βρεφική, παιδική, εφηβική) και όλους τους τομείς της ανθρώπινης προσωπικότητας (σωματικό, κινητικό, αισθητηριακό, νοητικό, γλωσσικό, συναισθηματικό, κοινωνικό).
Απευθύνεται τόσο στους σπουδαστές που παρακολουθούν μαθήματα εφαρμοσμένης ψυχολογίας όσο και στο ευρύτερο κοινό, και κυρίως στους ενηλίκους που είναι επιφορτισμένοι με την αγωγή και την καθοδήγηση του παιδιού (γονείς, εκπαιδευτικοί, κοινωνικοί λειτουργοί) και στους ίδιους τους νέους -εφήβους και μετεφήβους- οι οποίοι ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τις αναπτυξιακές αλλαγές που έχουν συντελεστεί και συντελούνται στο βιοσωματικό και ψυχοπνευματικό τους Εαυτό και να αποκτήσουν μια βαθύτερη αυτογνωσία.
Αποτελείται από τέσσερις (4) τόμους.
Ο 1ος τόμος εξετάζει την ενδομητρική περίοδο και τη βρεφική ηλικία, ο 2ος τόμος την προσχολική ηλικία, ο 3ος τόμος τη σχολική ηλικία, και ο 4ος τόμος την εφηβική ηλικία. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Περιεχόμενα

ΜΕΡΟΣ V: ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
13. ΒΙΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Αλλαγές στις διαστάσεις του σώματος
Σωματομετρικά δεδομένα
Συνάφεια ανάμεσα στη σωματική και στη νοητική ανάπτυξη
Ψυχοκινητική ανάπτυξη
Δομικά στοιχεία της ψυχοκινητικής ικανότητας
Ανεπάρκειες στην ψυχοκινητική ανάπτυξη: Διάγνωση και θεραπεία
Κίνδυνοι για τη βιοσωματική ανάπτυξη
Ανακεφαλαίωση
14. ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Εισαγωγή
Απόψεις των γενετικών για τη νοητική ανάπτυξη κατά τη σχολική ηλικία
Περίοδος των συγκεκριμένων νοητικών πράξεων
Τι είναι οι λογικές νοητικές πράξεις
Οι συναγωγές των νοητικών πράξεων
Γνωστικά επιτεύγματα του παιδιού της σχολικής ηλικίας
Ταξινόμηση
Σειροθέτηση
Διατήρηση
Αρίθμηση
Ελλείψεις-περιορισμοί της σκέψης του παιδιού της σχολικής ηλικίας
Απόψεις των συμπεριφοριστών για τη νοητική ανάπτυξη
Ψυχομετρικά δεδομένα για τη νοημοσύνη των παιδιών σχολικής ηλικίας
Οι μετρήσεις της νοημοσύνης μπορούν να προβλέψουν την πρόοδο του παιδιού στο σχολείο
Σχολική υποεπίδοση
Διαφορική αξιολόγηση των γνωστικών ικανοτήτων
Το διαγνωστικό και θεραπευτικό υλικό του ΙΤΡΑ
Τυπικά ψυχογλωσσικά διαγράμματα παιδιών με ειδικές δυσκολίες μάθησης
Σκόπιμη παρέμβαση για την αύξηση του νοητικού πηλίκου
Γλωσσική ανάπτυξη κατά τη σχολική ηλικία
Λεξιλόγιο
Σύνταξη
Ανάγνωση και γραφή
Επικοινωνιακός λόγος
Διαταραχές του λόγου
Ανακεφαλαίωση
15. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
Ανάπτυξη της μνήμης
Δομικά στοιχεία της μνημονικής διαδικασίας
Θεματική της έρευνας για την ανάπτυξη της μνήμης
Έχει το βρέφος μνήμη;
Οι πρώιμες αναμνήσεις
Μνημονικές τεχνικές
Εσωτερική επανάληψη
Οργάνωση των εμπειριών
Απόψεις του Piaget για την ανάπτυξη της μνήμης
Μεταμνήμη
Ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης
Αξιολόγηση της δημιουργικής σκέψης
Τα χαρακτηριστικά των δημιουργικών ατόμων
Συμπεράσματα της έρευνας για την ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης
Ανακεφαλαίωση
16. ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Εισαγωγή
Κοινωνική αλληλεπίδραση με τους συνομηλίκους
Μελέτη της ψυχοδυναμικής των παιδικών ομάδων
Αναπτυξιακά χαρακτηριστικά των παιδικών ομάδων
Κοινωνική αποδοχή - Κοινωνική απόρριψη
Αρνητικοί κοινωνικοί ρόλοι
Παιδικές φιλίες
Κοινωνική αποδοχή του παιδιού και η ευθύνη του σχολείου
Η αναπτυξιακή κρίση του Εγώ "παραγωγικότητα ή ανεπάρκεια"
Η τάση του παιδιού για παραγωγικότητα και η ευθύνη του σχολείου
Δυσκολίες προσαρμογής στο σχολείο
Σχολική φοβία
Προβληματική συμπεριφορά κατά τη σχολική ηλικία
Είδος και βαθμός προβληματικής συμπεριφοράς: Στατιστικά δεδομένα
Πότε ένα σύμπτωμα είναι σοβαρό
Ανακεφαλαίωση
17. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΗΘΙΚΟΤΗΤΑΣ
Εισαγωγή
Η γνωστική πλευρά της ηθικότητας
Στάδια ανάπτυξης της ηθικότητας κατά τον Kohlberg
Φθάνουν όλα τα άτομα στο επίπεδο της αυτόνομης ηθικής;
Η συναισθηματική πλευρά της ηθικότητας
Ψυχαναλυτική κατεύθυνση
Συμπεριφοριστική κατεύθυνση
Άγχος για τις κοινωνικές συνέπειες των πράξεων
Άμεση ή καθυστερημένη τιμωρία;
Η πραξιακή πλευρά της ηθικότητας
Συμπεριφορά των γονέων και ηθική ανάπτυξη του παιδιού
Ανακεφαλαίωση
Λεπτομέρειες
ΕκδότηςΑΘΗΝΑ
Χρονολογία ΈκδοσηςΔεκέμβριος 1985
Αριθμός σελίδων194
Διαστάσεις24x17

Θέμα

ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)

Η ΨΥΧΙΚΗ ΖΩΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΩΣ ΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ (ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ Ν. ΙΩΑΝΝΗΣ

Τιμή Έκδοσης €15.98

Παρουσίαση

Το έργο περιγράφει και ερμηνεύει τις αλλαγές που συμβαίνουν στην ψυχική ζωή του νέου ατόμου, από τη σύλληψη ως το 20ό έτος.
Καλύπτει όλες τις περιόδους της ανθρώπινης ανάπτυξης (ενδομητρική, βρεφική, παιδική, εφηβική) και όλους τους τομείς της ανθρώπινης προσωπικότητας (σωματικό, κινητικό, αισθητηριακό, νοητικό, γλωσσικό, συναισθηματικό, κοινωνικό).
Απευθύνεται τόσο στους σπουδαστές που παρακολουθούν μαθήματα εφαρμοσμένης ψυχολογίας όσο και στο ευρύτερο κοινό, και κυρίως στους ενηλίκους που είναι επιφορτισμένοι με την αγωγή και την καθοδήγηση του παιδιού (γονείς, εκπαιδευτικοί, κοινωνικοί λειτουργοί) και στους ίδιους τους νέους -εφήβους και μετεφήβους- οι οποίοι ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τις αναπτυξιακές αλλαγές που έχουν συντελεστεί και συντελούνται στο βιοσωματικό και ψυχοπνευματικό τους Εαυτό και να αποκτήσουν μια βαθύτερη αυτογνωσία.
Αποτελείται από τέσσερις (4) τόμους.
Ο 1ος τόμος εξετάζει την ενδομητρική περίοδο και τη βρεφική ηλικία, ο 2ος τόμος την προσχολική ηλικία, ο 3ος τόμος τη σχολική ηλικία, και ο 4ος τόμος την εφηβική ηλικία. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Περιεχόμενα

ΜΕΡΟΣ VI: ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Έννοια των όρων ήβη και εφηβεία
Χρονολογική οριοθέτηση της εφηβείας
Αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της εφηβείας
18. ΒΙΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Εισαγωγή
Αυξητικό τίναγμα της εφηβείας
Σωματομετρικά δεδομένα για το ύψος και το βάρος
Μεταβολές στις αναλογίες του σώματος
Αλλαγές στα όργανα και στις λειτουργίες του σώματος
Παράγοντες που επηρεάζουν τη βιοσωματική ανάπτυξη του εφήβου
Αλλαγές στο ενδοκρινολογικό σύστημα
Το ορμονικό σύστημα και οι αλλαγές της ήβης
Κίνδυνοι για τη σωματική ανάπτυξη και υγεία του εφήβου
Ανακεφαλαίωση
19. ΩΡΙΜΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΕΤΗΣΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Γνωρίσματα της ήβης: Είδη
Πρωτεύοντα γνωρίσματα της ήβης
Πρωτεύοντα γνωρίσματα της ήβης στα κορίτσια
Πρωτεύοντα γνωρίσματα της ήβης στα αγόρια
Δευτερεύοντα γνωρίσματα της ήβης
Πορεία ανάπτυξης των δευτερευόντων γνωρισμάτων της ήβης
Σειρά εμφάνισης των γνωρισμάτων της ήβης
Πότε το αναπτυσσόμενο άτομο θεωρείται σεξουαλικώς ώριμο
Κριτήρια της ήβης
Χρόνος έναρξης της ήβης
Πρώιμη και αργοπορημένη ήβη: Οι συνέπειές τους για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη
Πρώιμη και αργοπορημένη ήβη στα αγόρια
Πρώιμη και αργοπορημένη ήβη στα κορίτσια
Ανακεφαλαίωση
20. ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Εισαγωγή
Περίοδος των τυπικών νοητικών πράξεων
Χαρακτηριστικά της σκέψης του εφήβου
Ανακάλυψη του δυνατού - του πιθανού
Χρήση του υποθετικού-παραγωγικού συλλογισμού
Χρήση συνδυαστικών συστημάτων και της επιστημονικής-πειραματικής μεθόδου
Χρήση της προτασιακής λογικής
Ταυτόχρονη χρήση των δύο μορφών αναστρεψιμότητας
Γνωστικά επιτεύγματα του εφήβου
Φθάνουν όλοι οι έφηβοι στο επίπεδο της τυπικής σκέψης;
Ψυχομετρικά δεδομένα για την ανάπτυξη της νοημοσύνης του εφήβου
Αξιολόγηση της νοημοσύνης του εφήβου
Διαφοροποίηση των επιμέρους νοητικών ικανοτήτων
Πότε ολοκληρώνεται η ανάπτυξη της νοημοσύνης
Γλωσσική ανάπτυξη κατά την εφηβική ηλικία
Η γλώσσα της εφηβικής κουλτούρας
Ανακεφαλαίωση
21. ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Εισαγωγή
Η εφηβεία ως ψυχοβιολογικό και ως ψυχοκοινωνικό φαινόμενο
Ψυχολογικές αντιδράσεις των εφήβων στις βιοσωματικές αλλαγές της ήβης
Φόβοι και ανησυχίες των εφήβων για τη βιοσωματική τους ανάπτυξη
Οι πιο συνήθεις ψυχολογικές αντιδράσεις των εφήβων στις αλλαγές της ήβης
Ψυχοκοινωνικά προβλήματα που απορρέουν από τις γνωστικές ικανότητες του εφήβου
Γνωστικός εγωκεντρισμός της εφηβικής ηλικίας
Απόκτηση ταυτότητας του Εγώ
Τι είναι "ταυτότητα του Εγώ" και τι "σύγχυση ρόλων"
Η διαμόρφωση της ταυτότητας είναι η κύρια αναπτυξιακή απαίτηση της εφηβείας
Διαδικασία και παράγοντες διαμόρφωσης της προσωπικότητας
Παραλλαγές της ταυτότητας
Η "κρίση" ταυτότητας: Πραγματικότητα ή μύθος
Ανακεφαλαίωση
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Λεπτομέρειες
ΕκδότηςΑΘΗΝΑ
Χρονολογία ΈκδοσηςΔεκέμβριος 1985
Αριθμός σελίδων188
Διαστάσεις24x17

Θέμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου